Strona: Stanowisko do badań wytrzymałości zmęczeniowej Klingelnberg TS30 / Wydziałowe Laboratorium Badań Kół Zębatych

Stanowisko do badań wytrzymałości zmęczeniowej Klingelnberg TS30

red. Kamil Kucharski

Unikalne w skali europejskiej stanowisko do badań zmęczeniowych przekładni stożkowych i hipoidalnych. Stanowisko umożliwia programowanie cykli badawczych, odwzorowujących rzeczywiste warunki pracy przekładni. Testy w warunkach laboratoryjnych pozwalają na wszechstronne przebadanie nowych konstrukcji pod względem ich nośności, emisji drgań i jakości pracy, a także bezpieczeństwa użytkowania, co jest szczególnie ważne w statkach powietrznych. Na stanowisku można prowadzić badania śladu współpracy zazębienia i dokładności kinematycznej przekładni pod obciążeniem, ustalać częstości drgań własnych elementów przekładni (analiza widmowa dźwięku) oraz wykonywać pomiary ugięcia u stopy zęba w trybie dynamicznym z użyciem systemu telemetrii. Pomiary właściwości użytkowych przekładni mogą być prowadzone w jej ustawieniu idealnym oraz z uwzględnieniem błędów montażowych i błędów wykonania korpusów, jakie mogą występować w praktyce. Cykle badawcze mogą być programowane indywidualnie, a pomiary momentu, mocy i innych parametrów dokonywane w sposób ciągły.

Dane techniczne:

  1. możliwość badania przekładni o średnicach kół talerzowych od 50 do 300 mm,
  2. obsługa kół badanych o modułach od 1,5 mm do 5 mm,
  3. obsługa przekładni o przełożeniach od ok. 1,0 do ok. 2,5,
  4. dopuszczalny ciężar przedmiotu: do 20kg,
  5. kąt osi badanych przekładni od 60° do 120°,
  6. prędkość obrotowa do 12000 obr/min,
  7. przeniesienie momentu max. 400 Nm przy 1000 – 4500 obr/min oraz max. 100 Nm przy 12000 obr/min,
  8. pomiar i zapis: momentu, mocy, emisji hałasu, temperatury oleju, przepływu oleju,
  9. funkcja testu jednostronnej współpracy przekładni i analizy widmowej dźwięku,
  10. system telemetrii do pomiaru naprężeń u podstawy zęba w trybie dynamicznym,
  11. badanie wytrzymałości na pitting oraz złamanie zmęczeniowe u podstawy zęba,
  12. wyposażenie w system pomiarowy do kontroli ustawionych wielkości związanych z kołami badanej przekładni (odległości montażowe zębnika i koła, kąt osi, przesunięcie hipoidalne),
  13. automatyczne wyłączenie stanowiska po przekroczeniu zadanych parametrów granicznych,
  14. oprogramowanie obsługujące stanowisko wraz z komputerem klasy PC,
  15. obserwacja pracy przekładni w świetle naturalnym i stroboskopowym.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję