Strona: Szlifierka numeryczna Klingelnberg G27 / Wydziałowe Laboratorium Badań Kół Zębatych

Szlifierka numeryczna Klingelnberg G27

red. Kamil Kucharski

Szlifierka jest przeznaczona do wykonywania uzębień kół stożkowych o najwyższej dokładności. Przeznaczeniem szlifierki jest jednostkowe i małoseryjne wytwarzanie kół do badań testowych i na potrzeby podmiotów przemysłowych.

Dane techniczne:

  1. możliwość obróbki kół stożkowych o maks. średnicy zewnętrznej 300 mm i w zakresie modułów od 0,7 do 8 mm,
  2. obróbka kół przekładni o zakresie kąta osi od 60° do 120°,
  3. szlifowanie kół o szerokości wieńca zębatego do 60mm,
  4. prędkość obrotowa wrzeciona narzędziowego do 7200 obr/min,
  5. możliwość obróbki wykończeniowej kół naciętych z podziałem ciągłym (face hobbing) i przerywanym (face milling),
  6. możliwość szlifowania kół z pełnego materiału,
  7. szlifowanie wklęsłej i wypukłej strony zęba w tym samym zamocowaniu,
  8. wyposażenie w ściernice o średnicach od 2” do 9”,
  9. niezależnie, numeryczne sterowanie osi roboczych,
  10. bezpośrednie napędy osi liniowych i obrotowych (również osi kąta bazowego),
  11. system stabilizacji termicznej maszyny (kontrola temp. płynu chłodzącego i kompensacja temperaturowa wszystkich osi maszyny),
  12. funkcja szlifowania ściernicą mimośrodową, sterowana programowo,
  13. ceramiczne ułożyskowanie wrzeciona,
  14. układ sterowania Siemens 840D z systemem operacyjnym Windows XP do napędów Siemens Simodrive 611,
  15. zintegrowany system monitorowania pracy maszyny z czujnikami temperatury i wibracji

Jest to najnowsza i jedna z najnowocześniejszych maszyn tego typu w Polsce. Jej oprogramowanie zawiera możliwość obsługi danych ustawczych, przeznaczonych dla obrabiarek różnych producentów, w tym dla klasycznych obrabiarek radzieckich. Istnieje możliwość projektowania obróbki wszystkimi znanymi metodami włącznie z niestandardowymi jak Palloid, Zyklo-Palloid, Hypoflex, Spirokon. Szlifierka pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego z maszyną pomiarową P40. W praktyce polega to na tym, że wykonane koło jest mierzone na maszynie pomiarowej i na podstawie topografii powierzchni bocznej zębów wprowadzane są poprawki do ustawień szlifierki. Poprawki te są automatycznie przekazywane do sterowników szlifierki i dzięki temu można po jednym próbnym nacięciu uzyskać właściwą geometrię szlifowanych zębów kół w bardzo wysokiej klasie dokładności.

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję